Nu har jag varit språkrör en halv måndag.

Nu har jag varit språkrör i en halv måndag och måste säga att jag gillar det starkt så här långt även om det varit så mycket internetarbete att jag inte ens hunnit klä på mig ordentligt. Lyckönskningarna strömmar in på Facebook och gör mig alldeles varm! Tack så fantastiskt mycket!

Mitt tänk inför valet var att fokusera på vad jag vill göra efter och hoppas på att det skulle räcka för att bli vald också. Trots det var känslan efteråt helt klart ”Jaha, var börjar jag nu då?!”, min avatar på Twitter fortfarande ett ägg på orange botten och min blogg-header en grusgång…

Veckans att göra-lista får bli så här:

  1. Gå tillbaka till anteckningarna och anledningarna till varför jag vill vara språkrör, göra en politisk strategi för den första tiden och börja skriva de första debattartiklarna. (I väntan på dem tipsar jag om min favoritrapport just nu – UNEP:s The Emissions Gap Report som analyserar hur de klimatåtaganden världens länder gjort idag står sig mot 1,5 respektive 2-gradersmålen.
  2. Lära mig allt jag får av förra språkrören Jakop och Maria tillsammans med min språkrörskollega Björn.
  3. Försöka träffa så många som möjligt på Riksdagen och andra i partiet och förstå vilka jag vill samarbeta med mest nu först.
  4. Boka möten med personer från partiet och olika organisationer för att få input. (Tipsa gärna om ni sitter på kontakter ni tycker att jag bör kontakta).
  5. Fixa ackreditering till klimattoppmötet COP17 i Durban i december som kommer att bli väldigt avgörande. Ackrediteringen går ut 1 mars så fixa om ni vill med! Vet att en del funderar på att ta sig dit landvägen!

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

