11-03-07

10:00 Idag var en bra dag. Bara en sådan sak som att det satt en lapp med ”I Tyskland blommar äppelträden redan” på cafétoaletten. Jag började dagen på Mellqvist kaffebar med att planera upp veckan. Bl.a. väntar artikelförfattande om våra förväntningar på MP:s kommande språkrör, utformande av kommunikationsstrategi för mitt utåtriktade arbete och möte med Maria Wetterstrand och Peter Eriksson.

Gjorde också ett första utkast på prioriterade frågor för mig framöver. Planen är att jag på bloggen skall presentera tolv områden med broadcastad föreläsning (som jag också kommer att hålla runt om i landet anpassade för kontexten), bakgrundsmaterial, politiska texter, debattartiklar och såklart en radda politiska lösningar för varje område.

14:00 Efter lunch hade jag möte om Gröna Jobb. Gustav Fridolin släpper en väldigt spännande bok på området i slutet av april. Innehållet är fortfarande topphemligt så jag kan inte avslöja något än men det var väldigt bra att få insyn i vilket arbete som redan är gjort och vilket jag skall ta tag i då jag kommer att arbeta mycket med frågan.

16:00 Efter det hängde jag och Björn. Han håller på och roddar med videoblogg och hans första inlägg om könskvotering i bolagsstyrelser såg väldigt bra ut! Blev uppriktigt inspirerad.

18:00 Sist men inte minst var vi båda och hälsade på Grön Ungdom i Stockholms Stads årsmöte, berättade om migrationsuppgörelsen och grillades med frågor så att medlemmarna skulle lära känna oss bättre. Senare, när Hanna Lidström gick igenom verksamhetsberättelsen berättade hon att lokalavdelningens medlemsantal växt från 234 till 537 medlemmar under bara detta verksamhetsår! Årets mål var satt till 700. Helt enormt.

20:00 Bloggar.

22:00 Förbereder mig för i morgon då jag bl.a. skall träffa Simon och Lorentz som erbjudit sig att hjälpa mig och Björn med att få riktigt snygga bloggar. Helst av allt vill jag ha en IPhone-app också så att det blir ännu lättare för fler att följa arbetet. (Blondinbella har. Jag vill också!) Hör av dig om du kan hjälpa till!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

