Från senaste dagarna frystorkat

Tisdag 2011-03-08

Seminarium på Riksdagen om hållbara städer med fokus på transporter, boende och grönområden. Seminariet kretsade kring den rapport civilutskottet (CU), trafikutskottet (TU) och miljö- och jord- bruksutskottet (MJU) beställt som en aktuell forskningsöversikt av hur hållbara och klimatsmarta städer kan se ut i framtiden. Väl värd att referera då den underbygger en grön linje.

Kreativt möte med sociala medier-oraklen Simon och Lorentz om våra framtida hemsidor. Min blir en kombination av blogg och tungt kompetencentrum på mina prioriterade områden med utseende influerat av Fotografiska museet och Shala Monroques blogg.

Onsdag 2011-03-09

Bl.a. möte med partistyrelsens arbetsutskott dit vi är adjungerade.

Torsdag 2011-03-10

Skrev första debattartikeln under språkrörskapet med Björn, med anledning av att Juholt föreslås som ny partiledare för S, med denna tes:

”Juholts utmaning blir att göra S intressant som parti och som regeringspartner för Miljöpartiet. Nyckeln till det är inte att montera ner den socialdemokratiska värdegrunden, utan bygga upp trovärdiga politiska lösningar för den rättvisa, frihet och solidaritet som S säger sig stå för. I vår tid kräver det bland annat ett ifrågasättande av den ekonomiska tillväxten som överordnat mål.”

Jag länkar så snart vi publicerat.

Fredag 2011-03-11

Hade bullmöte med Maria och Peter som var hur trevliga som helst och bombarderade Björn och mig med bra tankar och idéer, bl.a. tips på hur man går tillväga för att få upp nya frågor på den politiska dagordningen. Nästa veckan skall jag sätta ner foten ordentligt kring mina kommande nischer.

I morgon väntar heldag med MP:s superba mentorskapsprogram för kvinnliga politiker och på söndag skall jag föreläsa på kurs för nya medlemmar om grön ideologi.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

