Kärnkraftskväll

Igår erbjöds jag möjligheten att debattera kärnkraft mot Carl B Hamilton i TV4:s Kvällsöppet ikväll. Jag tackade tveklöst ja. Det får vara nog med farlig, dyr och ineffektiv kärnkraft. Jag vill att vi tänker oss och skapar oss en framtid fri från kärnkraft – en framtid där ingen behöver gå runt med en klump i magen över att kärnkraftsolyckor när som helst kan inträffa med förödande konsekvenser, en framtid där högarna med kärnkraftsavfall som ingen vet hur det kan slutförvaras men kommer att vara farligt i över 100 000 år och äventyra kommande generationer inte växer en centimeter till. MP har också en färdig lösning för hur de knappt 50 % som den svenska kärnkraften står för energimässigt idag kan ersättas med energieffektivisering, vindkraft och bioenergi.

Lise Nordin, energipolitisk talesperson för MP preppade mig med kärnkraftsargumentation i timmar under kvällen och när jag stärkt och närmare midnatt begav mig hemåt log jag ikapp med detta mail som satts upp:

Hej,

Idag inser jag hur kärnkraft är så fel väg gå… att det skall behövas stora olyckor i världen innan man fattar. Kämpa för att avveckla kärnkraften i sverige och europa!

Ni har min röst i nästa val – den saken är klar.

// Carl-Fredrik

I morse fick jag veta att Kvällsöppet hellre ville ha Gustav Fridolin. Jag kommer att sitta bänkad och arbeta vidare tills en kärnkraftsfri framtid är säkrad.

Dessutom blir det kärnkraftsmanifestationer över hela världen idag. Jag kommer att infinna mig på Sergels torg kl 18.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

