Dagens höjdpunkt: Göran Persson

Dagens höjdpunkt var Göran Persson som snackade klimat på Svenska Naturskyddsföreningens ”En dag för klimatet” (#klimatdag på twitter) på ett sätt som fick mig att bokstavligt talat gapa. Tunga argument värvades med tunga förslag på åtgärder i en strid ström av one-liners. Efteråt tackade han ja till att berätta om sin syn på effektiv klimatkommunikation över en lunch för mig. Det är precis det jag vill skall vara en självklarhet i framtidens politik – att parti skiljs från sak och att samarbeten uppstår hur otippade de än verkar i första stund om det möjliggör det önskvärda. Lunch är även inbokad med Naturskyddsföreningens Svante Axelsson.

Nu sitter jag på tåget mot Göteborg med 1000 broschyrer om kärnkraft och skriver debattartiklar. På måndag skall jag med Lise Nordin till Skövde, kärnkraftsmanifestera och dela ut flygblad. Men först skall jag ha min första lediga helg sedan jag valdes, bara softa med familjen och sitta framför brasan.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dagens höjdpunkt: Göran Persson

  1. Anders Schröder skriver:

    Lunch med Göran. Lyxigt!

    En av mycket få personer jag tror jag skulle bli lite starstruck av att träffa.

Kommentera

