Fem fantastiska dagar!

I helgen var det valspurt i Västra Götaland och Tillväxtforum 2011, igår satt jag i panel om grön konsumtion på Linköpings universitet, idag har jag varit på the Nobel Laureate Symposium on Global Sustainability, ikväll väntar Bill Clinton på Operan och Kultur för en bättre värld, imorgon börjar MP:s kogress som pågår hela helgen, på lördag håller jag språkrörstal på förmiddagen och föreläsning på kurs för nya medlemmar på eftermiddagen, nästa vecka åker jag med CradleNet och Vagga till vagga AB till Holland och kollar på klimatneutralt byggande m.m. och på söndagen workshoppar jag med Grön Ungdom Uppsala på söndag förmiddag och Grön Ungdom Stockholm Nord-väst på eftermiddagen. Det är en alldeles för lång mening för korrekt svenska men kanske säger något om att det är en fantastisk tid just nu! Här är bilder från de fem senaste dagarna.

Torsdag förmiddag: Jag och Grön Ungdom Västs grymma manliga språkrör Johan Lorik håller bokbord på Nösnäsgymnasiet i Stenungsund med anledning av omvalet i Västra Götaland.

Torsdag eftermiddag: Kollar in Grön Ungdom Göteborgs fantastiska valarbete inkluderande Kollektivtrafiksflashmobs på centralstationen, utdelning av ekologiska basilikaplantor över hela stan i ottan (som också blev en riktig solskenshistoria i Nyhetsmorgon – Kolla på inslaget från 02:42 för en skön känsla!), gatuteater och ”Gröna grillen” i Slottsskogen.

Lördag: Med tåget till Stockholm tur och retur för Tillväxtforum 2011. Kändes fantastiskt att vara på en knökfull konferens om ämnet där jag kände max 10 %. Tillväxtkritik börjar verkligen bli en rörelse även i Sverige! Bokade lunch med Nordeas hållbarhetschef Sasja Beslic.

Söndag förmiddag: Satte mig äntligen ner ordentligt vid mamma och pappas vardagsrumsbord och började skriva språkrörstalet inför MP:s kongress nästa helg. Jag skall snacka om grön ekonomi.

Söndag kväll: Valvaka med MP Västra Götaland. Flashback från i höstas. MP är nu 3:e största parti i regionen vilket är absolut historiskt. Samtidigt går SD fram vilket gjorde det svårt att le annat än på bild.

Om ändå Majorna bestämde…

Måndag och tisdag: Tillbaka på riksdagen. Här sista riksdagsgruppsmötet med Maria och Peter som språkrör. Känns konstigt.

Tisdag dag: Satt i panel på Linköpings Universitet annordnad av Utrikespolitiska Föreningen om Green Consumerism tillsammans med Eva Ahlner, avdelningsdirektör på Naturvårdsverket och expert på hållbar konsumtion och produktion. Pushade framför allt vikten av att bygga en ny ekonomi som inte bara är mindre dålig utan 100 % bra, både livskvalitativt och ekologiskt.

Tisdag kväll: Hade en superb kväll med PR-oraklet, vännen och superkocken Maja Dahl som hjälper mig med mitt kommunikationsarbete. Är så oerhört lyckligt lottad med vänner som stöttar och hjälper i ur och skur.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

