VÄNNER! JAG BEHÖVER ER HJÄLP ATT HITTA FOLK SOM KAN LÄRA MIG FILMA OMGÅENDE!

Bakgrunden är att jag kom på den strålande idén att göra en film om det allra bästa som skulle kunna hända kopplat till framtidens nya gröna ekonomi, om allt det banbrytande som redan händer och om den politik som skulle kunna skala upp alla de här framgångshistorierna så mycket att de tar över. Jag vill filma öppningsscenerna på klimatförhandlingarna i Durban med start i slutet av december. Dessutom har jag nu fått möjligheten att filma unga ledare av den egyptiska revolutionen i Kairo i samband med valen som äntligen nu snart hålls där. Har bestämt mig för att åka dit på väg ner till klimatförhandlingarna. Den enda lilla detaljen är att det är 2,5 veckor tills vi åker och jag har ännu ingen utrustning och vet heller inte hur man gör. Är därför i desperat behov av personer som vill förbarma sig över mig, lära mig allt de kan och hjälpa mig att anskaffa rätt utrustning. Snälla sätt mig i kontakt med rätt folk eller skicka vidare min förfrågan till folk ni tror jag hjälpa till och jag skall vara evigt tacksam och göra två bra filmer åt er!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till VÄNNER! JAG BEHÖVER ER HJÄLP ATT HITTA FOLK SOM KAN LÄRA MIG FILMA OMGÅENDE!

  1. David Wargert skriver:

    Hmm, testa att kontakta Project Survival Media. Vet dock inte vad de har för folk i Europa som är bra på film. Jag har mest varit involverad med stillsbildsfoto. Vet inte om du känner Shadia Fayne, hon är drivande i organisationen och har säkert lite koll. Du kan kontakta henne via http://www.projectsurvivalmedia.org/team/
    I Durban kan det finnas en del personer som har lite koll. Kontakta Ping från Singapore, finns med där på projectsurvival-sidan (och här: http://iampingpong.com/). Han brukar vara med på klimatkonferenserna och kommer säkert vara med i Durban då det ligger lite ”närmare” Singapore. Då kanske du kan få lite tips under Durban-förhandlingarna.
    I Durban, kolla också om Adam MacIsaac från Kanada är där, han är jätteduktig och jättetrevlig och hjälpsam, han kan säkert hjälpa dig en hel del. Är dock lite osäker på om han kommer att vara med, tror han har trappat ner lite.
    Du kan också kontakta de team-leaders som finns i Afrika, de kanske har koll på om det finns några bra personer i Kairo. Tror dock de flesta befinner sig i Kenya…

    Förresten, kom precis på en person som nog har lite koll. Hon bor visserligen i Norge…
    Maria Waag, hon brukar vara med på en del förhandlingar, jobbar för WWF. Du kan hitta henne på facebook. Hon har nog lite koll på utrustning och så.

    Har inte så bra koll på utrustning själv, men se till att ha en hyfsad mikrofon!

    Lycka till!

Kommentera

