Åh, KD vill ge mig en hemmafru!

I söndags kväll skrev jag blogginlägget om arbetsbelastning, duktig flicka-syndrom och utbrändhet och som ett brev på posten kommer KD med politiken för vad just jag behöver – en hemmafru förstås! För KD håller med mig om att det här med att stressa är ju aldrig bra och vad är då bättre en någon som kan sköta hus och hem?

– Men vänta nu! Om jag inte får gifta mig lesbiskt vilket de ju inte heller vill att vi skall, är det då jag som blir hemmafrun!? Sakta gick det otänkbara upp för mig. Tänk om KD har gamla förlegade kvinnoförtryckarstrukturer för ögonen!?

Efter att ha funderat genom det ett tag kom jag och Björn fram till att det vore mycket bättre om alla hade möjlighet att jobba lite mindre om de vill. Så vi knåpade ihop det här förnäma svaret i Aftonbladet (eller ja, mest Björn för att vara ärlig för det är han som bäst förstår sig på kvinnofrågan i vårt förhållande). Hoppas ni gillar det!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

