20 stycken vätskeersättningsbrustabletter tidigare

Idag har jag masskonsumerat! 20 stycken vätskeersättningsbrustabletter närmare bestämt och jag är sjukt nöjd med mitt inköp! Lite gula febern-vaccin på det här så är jag helt fit for fight. Jag är uppvuxen i ett naturreservat och har tuggat en och annan tveksam svamp och kräldjur i mina da´r och lägger stor stolthet i att därför vara en sådan där som står emot allt möjligt. Stoltheten faller dock varje gång på att jag ändå inte är det…

Allra värst var när jag och Katarina var i Bamako, fick ett elakt magvirus, tappade nio kilo på en vecka och fick bo på en protestantisk mission. Sydafrika och Egypten är inte i Mali men banne mig att jag skall säkra den perfekta vätskebalansen för det.

FN-toppmöten är förresten som värsta elitidrottsprestationen och jag tänker att egyptiska revolutioner inte lär vara mindre krävande. Faktum är att jag förbereder mig på samma sätt som för stora fysiska prövningar. Jag sover ut, laddar mentalt och går igenom i huvudet vad jag skall göra där, äter upp mig, frossar i vitaminer om de inte skulle finnas på plats och köper sådana där inlägg som man skall ha i löpskorna fast mina pumps.

Det är alltid lika typiskt att det samtidigt är sista veckan man egentligen känner att man skulle behöva göra alla de där andra sakerna som man inte hunnit göra tidigare också, men det kan inte hjälpas för på plats behöver man varje energismula man kan få.

Jag frossar i alla jag tycker om också för även om det alltid är väldigt roligt på FN-förhandlingar handlar det mesta fortfarande om prestation där och då vill jag ha hunnit hänga med vänner som struntar fullkomligt i om jag gör framgångsrika saker. I morgon bitti åker jag hem till mamma, pappa och lillebror på västkusten också för helgen. Sedan skall jag sitta vid brasan, promenera i skogen och lära mig mina filmkameror hela helgen. Det skall bli så himla skönt! Natten från tisdag lyfter vi och då skall jag vara redo.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

