Nörddiagnos

Sitter och plöjer förväntningar inför FN:s klimattoppmöte COP17 i Durban som jag skall till 28 november till 9 december. Det blir tredje omgången klimatförhandlingar och femte omgången FN-förhandlingar för mig och det går upp för mig vilken himla nörd jag blivit. Tankarna går ungefär som såhär: MRV:s NAMA:s under SBSTA? SBA:s roll?, AWG-LCA:s roll kontra AWG-KP:s under CMP7? Och sådär fortsätter det… Känner mig som en programmerare och inser att jag kommer att få samma utmaning som dem – att förklara vad sjutton som sker egentligen. Nu börjar jag i alla fall få koll på läget så maila mig om du vill att jag langar dokument. rebecka@mp.se. So long!

Här är den mest omfattande pdf:en som jag jobbar med också. Från Climate Action Network (CAN) som är ett nätverk bestående av 700 civilsamhällesorganisationer över hela världen:

http://climatenetwork.org/sites/default/files/CAN_durban_expectations_september2011_web.pdf

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

