Min nya idol!

Hittade Birke Baehr föreläsning ”What’s Wrong With Our Food System” från TEDxNextGeneration i Asheville i morse och därmed en ny idol. Älskar helt enkelt hans sätt att föreläsa. Fick mig en rejäl tankeställare också när jag började med ”shit, vad han är bra för sin ålder”-tankar. Det är han men faktum är att det hade varit en förbaskat bra föreläsning om han varit 50 också så varför skall jag förminska den bara för att han är ung och när jag verkligen borde veta bättre?! Vill skriva ordentligt om det någon gång i närtid också – om åldersmaktsordningen och om varför ”dagens ungdom” som är historiens mest välutbildade ständigt klankas ner på. Lika fascinerad är jag av Einsteinikonen. Ni vet den där han sticker ut tungan? Jag älskar den bortsett från att han är en gammal gubbe där och var typ 20 när han kom på relativitetsteorin. Vilken skillnad skulle det göra om ikonen för IQ var bilden av en 20-åring som sticker ut tungan istället för en vithårig gubbe? Det är saker jag klurar på framför brasan denna fredagskväll. Hoppas att ni har det bra!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

