Jag + TED + tåg = bättre än kärlekstunneln

Idag åkte jag till Göteborg men glömde laptopsladden hemma. Förargligt tyckte jag först men insåg sedan att jag kunde se det som ett ultimat tillfälle att ta igen alla timmars TED-tittande som jag inte tagit mig tid till det allra senaste som jag brukade och vill. TED för er som inte redan återfallstittar är en organisation som samlar världens bästa talare och lägger upp deras tal på en hemsida. Sjukt lyxigt helt enkelt. Och de snackar på alla möjliga spännande teman. Eller vad sägs som ”The Rise of Collaboration”, ”What Makes Us Happy”, ”Not Business as Usual”, ”A Greener Future?” osv.?

Jag varnar för seriösa återfall. För mig som bor 18 minuter från stan har jag i perioder kunnat hålla mig till att bara se två om dagen i samband med mina resor…Även om tre timmar och tre minuter från Stockholm till Göteborg är mycket bättre ur TED-synpunkt… Faktum är att min fascination gått så långt att jag börjat lacka mina naglar i TED-rött samtidigt som jag kollar ibland…

Nästa helg är det dessutom TEDxGöteborg med TEDxYouth och jag skulle ha fått prata där om jag inte varit i Egypten. Det hade varit drömmen! Om du är i närheten av Göteborg tycker jag verkligen att du skall försöka få tag på en av de eftertraktade biljetterna via deras hemsida http://www.tedxgoteborg.com/.

Idag såg jag på en massa föreläsningar av, med och om kvinnor och av dem jag såg gillade jag särskilt:

Elizabeth Gilbert on nurturing creativity

Courtney Martin: Reinventing feminism

Liza Donnelly: Drawing upon humor for change

Nadia Al-Sakkaf: See Yemen through my eyes

Kommentera gärna vilka av alla TED-talks ni gillar mest så att jag inte missat dem och dessutom kanske kan göra en Very Best Of TED-lista till nästa bloggen!

…Och vet ni inte vad ni skall göra i helgen eller i natt har ni nu ett värdigt alternativ!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag + TED + tåg = bättre än kärlekstunneln

  1. Sanna skriver:

    Rebecka. Jag har PRECIS lyckats rehabilitera mig själv så att jag INTE kollar på TED-talks jämt och ständig (p.g.a lidande vänner, sömnbrist, abstinens-besvär m.m). Nu bara måste jag kolla. Back at square one. Tack…

Kommentera

