Statusuppdatering

NU skall jag göra ett sista försök att montera ner mina axlar som fastnat där uppe, ta mig ner från takterrassen och få i mig lite mat och kanske till och med lite kaffe. Journalister har ringt hela dagen från att de väckte oss tills nu. Väldigt viktigt att rapporteringen kommer igång rejält hemma om hur läget är här. Också väldigt viktigt att den fortsätter och att Egypten inte hamnar i mediaskugga förrän militärrådet lämnat ifrån sig makten till förmån för demokratin.

Skall försöka hinna få ihop en debattartikel också om vilka åtgärder vi kräver att Sverige vidtar. En föraning finns i det här blogginlägget som jag skrev för snart ett dygn sedan.

Sedan har jag fem debattartiklar på min att göra-lista inför FN:s klimattoppmöte COP17 som jag skall till och som börjar 28:e november i Durban, Sydafrika. Det är lätt att glömma bort dem här i tumultet men de måste lyftas till varje pris!

Söndagschilla lite för mig också därhemma är ni snälla!

….Dessutom: Myskänslan som infinner sig när vem vi just varnades för som en misstänkt Mubarakregimsinfiltratör addar Björn på facebook…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Statusuppdatering

  1. Ping: Egyptiska revolutionen 1 år! | Rebecka Carlsson

Kommentera

