Härmed lanserar jag min Good News-kalender!

Ni som känner mig vet att jag är hopplöst förälskad i nya, smarta, vackra lösningar, visioner, goda nyheter, pionjärer, kreativitet, framgångshistorier osv. och samtidigt egentligen ogillar att klaga på andra och vad andra inte gör. Den senaste tiden har det dock varit en massa tråkigheter. Regeringens höstbudget som totalt slaktar hållbar utvecklings-arbetet, Egyptiska militärrådets övergrepp mot sin egen befolkning och just nu svenska regeringsdelegationen på klimattoppmötet COP17 som suddar bort de sista spåren av Sverige som ett land med ledarskap på området. Jag är helt enkelt utsvulten på goda nyheter! Misja som jag delar rum med här har släpat hit en godiskalender ända från Sverige och den gav mig en idé. Jag kan göra en Good News-kalender och därmed ge mig, dig och alla andra som vill ha en framgångshistoria varje dag fram till jul! Jag känner mig redan mer inspirerad och jag hoppas att ni kommer att gilla den! Hör av er med tips om ni vill också!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

