Good News-kalendern lucka 10:

Good News-kalendern är min alldeles egna adventskalender. En bortförklaring för att frossa i en rejält inspirerande lösning/genombrott/pionjär per dag – hela vägen fram till jul! Klicka på lucka 6 och se HOME om du inte redan gjort det eller en gång till:

Lucka 10 – Hon talar för halva jordens befolkning och får FN-ordföranden att ifrågasätta varför barn och unga talar sist och inte först när klimatet skall avgöras

Igår hittade jag länken till ett av de tal som hållits av barn och unga här under klimattoppmötet COP17. Jag tittade på det, fast jag egentligen verkligen borde ha gått och lagt mig och fick nästan tårar i ögonen. Hon säger allt jag vill skall sägas och det gjorde mig rörd men samtidigt ledsen att just det här som borde vara kärnan i hela förhandlingarna är så långt bort från det som är de bärande argumenten i dagsläget. Men du bara måste se det här!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

