Good News-kalendern lucka 14:

Good News-kalendern är min alldeles egna adventskalender. En bortförklaring för att frossa i en rejält inspirerande lösning/genombrott/pionjär per dag – hela vägen fram till jul!

Lucka 14: Ellen MacArthur

Jag inspireras och imponeras något oerhört av Ellen MacArthur. En del av er känner nog till henne efter att hon satte världsrekord i ensamsegling runt jorden på 71 dagar, 14 timmar, 18 minuter och 33 sekunder. Men det är inte slut där. Numera ägnar hon all sin tid till att driva sin stiftelse Ellen MacArthur Foundation och sprida kunskap om Cirkulär ekonomi som jag också skrev om igår. Det finns väldigt mycket jag skulle kunna skriva om henne men hennes hemsida och bloggen som du hittar där plus filmerna som du också hittar där säger det på ett bättre sätt än jag någonsin kan få fram här! Hoppas att hon får samma effekt på er som på mig!

Läs mer om Ellen MacArthur Foundation på deras hemsida: http://www.ellenmacarthurfoundation.org och följ dem på twitter: http://www.twitter.com/made2bmadeagain

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Good News-kalendern lucka 14:

  1. Ping: Artikel om Cirkulär ekonomi i SvD Näringsliv! | Rebecka Carlsson

Kommentera

