Good News-kalendern lucka 23:

Good News-kalendern är min alldeles egna adventskalender. En bortförklaring för att frossa i en rejält inspirerande lösning/genombrott/pionjär per dag – hela vägen fram till jul!

Lucka 23: Good News Magazine

Ja, det finns på riktigt och är precis som namnet skvallrar om nästan för bra för att vara sant! Jag fick tag på ett gäng tidningar på festivalen FUTUREPERFECT i somras, och har sedan läst dem om och om igen! Det här är inte en blogg som skall uppmuntra till masskonsumtion men idag gör jag ett avsteg och föreslår helt fräckt att ni tecknar prenumerationer till alla nära och kära som ni ännu inte köpt julklappar till, eller bara plockar upp ett nummer om ni vill ha en lite mindre present. Här hittar du info om hur du gör och dessutom en intervju med grundaren som SR gjorde tidigare i höstas, tjuvbläddrar i magasinet plus en massa annat!

Såhär beskriver Daniel själv bakgrunden till magasinets födelse:

”Idén till magasinet föddes 1999. Jag, Daniel, läste då på Handelshögskolan i Stockholm och pendlade under cirka fem år mellan Västerås och Stockholm. Under de åren så blev jag trött på att se alla negativa rubriker i massmedia, men även sorgsen över att höra mina medmänniskor beklaga sig över allt negativt som hände i världen, och över hur hopplöst allting verkade vara. Själv har jag sen barndomen försökt att se det positiva i allt. Att se det goda i alla. Det var då idéen föddes. Att för en kort stund inge lite framtidstro och optimism hos människor. Skapa något som skulle vara ett avbrott i mediabruset.

Det händer oerhört många positiva saker i världen. I alla världsdelar, och inom alla områden. Vi vill skriva om det. Vi blundar inte för problemen som finns. Den som läser magasinet kan snabbt se att vi tar upp problemen men att vårt fokus i slutändan ligger på lösningarna, på människan som gör, eller försöker, göra rätt. Målet är att inspirera, stimulera och informera läsaren.

Jag hoppade tidigt av mina studier för att arbeta inom finanssektorn där jag var kvar fram till slutet av oktober 2010. Under de 11 åren som gått har jag hållit drömmen vid liv och nu finns magasinet, med en positiv inställning till människan och framtiden, på marknaden.

Magasinet har varit min dröm i alla år. Men som make och pappa till två barn kan jag inte förverkliga några drömmar ensam. I en familj måste så stora beslut tas tillsammans eller inte alls. Marielle, min fru, och våra barn har varit lika delaktiga i att detta magasin blev av.”

http://www.goodnewsmagazine.se/

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Good News-kalendern lucka 23:

Kommentera

