Bästa klippet om könsroller!


Helt stört att jag hittar det här klippet på Björns facebooksida just nu. Jag, mamma och pappa diskuterade nämligen precis det här – hur sjutton man gör med sin dotter om man vill ge henne alla möjligheter i världen istället för bara en inskränkt kvinnoroll samtidigt som det är så mycket man inte kan bestämma över som påverkar henne. Jag lekte med ett slitet gosedjursfiskskelett när jag var liten och hade under en period så mycket förakt för allt konstlat att jag vägrade leka med någonting annat än stenar, men duktig flicka-syndrom och helsnett kvinnoideal fick jag ändå och inte hjälper dem som såg till att jag fick det till nu med så mycket som en spänn till min personliga lilla frihetskamp.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bästa klippet om könsroller!

  1. Vidar skriver:

    Satt precis & skrev världens svar på detta hahah, men insåg att det blev för stora drag & att jag mycket effektivare skulle kunnat förmedlat det genom konversation haha 😛
    Hade varit enormt intressant att talas när man råkar på varandra & verkligen gå på djupet på vad som både skapat dem ideal & vilken del av det beteendet som verkligen är roten & praktiskt kan åtgärdas på ett sätt som i sin tur slår ut flera delar av problemet på en gång. Jag tror jag har ett par intressanta ideér generellt om godhet & höjd moral, växte upp bland fyra kvinnor & har själv som man varit med om ofantligt mycket förtryck från andra män under mitt liv, så det hade nog vart intressant om inte annat 🙂 När du har nån timme med en vaken hjärna / man har vägarna förbi som vanligt hahah! När det nu blir haha, kämpa vidare! Hejhå!

Kommentera

