Massa mat och jävlar anamma – Förbundsstyrelsemötesbilder 3

Nu är det natt och jag har klättrat upp i våningssängen med Florence + The Machine. De andra sitter kvar framför öppna spisen och grillar mashmallows men jag skall sova nu. Insåg nu när jag kollade på vilka bilder jag tagit under dagen och som jag skulle lägga upp att det mest är bilder på mat. Av dem skulle man kunna dra slutsatsen att det varit ett soft möte med en massa mat men snarare har det varit så intensivt att jag glömt bort att fotografera under alla andra tillfällen.

Sista hela förbundsstyrelsemötet innan årsmötet är nästan alltid såhär; massor att göra eftersom man både skall sammanfatta året som gått, blicka framåt mot nästa och skriva alla förslag inför årsmötet. Det är också ett möte som präglas av en väldig dubbelhet. Å ena sidan stolthet över allt man hunnit genomföra. Å andra sidan infinner sig viss irritation när punkter läses upp i verksamhetsplanen som antogs inför året som gått som inte genomförts. Å ena sidan en separationsångest inför att sluta arbeta i den grupp som man varit i så mycket under det senaste året. Å andra sidan en förväntan inför att få bli en del av en ny grupp. Men mest av allt är det ett möte som präglas av jävlaranamma och en pånyttväckt vilja att ta sig an nya projekt och lyckas ännu bättre inför nästa år.

Idag kom förresten valberedningens förslag också och jag och Björn, alla som sitter i styrelsen idag, plus fyra till är föreslagna. Att bli föreslagen till omval känns stort. Jag tycker att det är ännu större att bli föreslagen till omval än till nyval. Då baseras ju verkligen valet på en insyn av hur väl man kan axla uppdraget, så jag känner mig väldigt hedrad. Hela förslaget hittar du här och motiveringarna till att jag och Björn föreslås till omval är de här:

Språkrör

Första året som språkrör har varit fyllt med utlandsresor, debatter, tal, lokalföreningsbesök och ett aktivt arbete att skapa bra relation med vårt moderparti. Rebecka och Björn har utvecklats under året och visat att de är kapabla att ännu ett år ta på sig språkrörskapet för Grön Ungdom.

Rebecka Carlsson (omval)

Rebecka har under året visat på en stor bredd i allt från att skriva krönikor om grön ekonomi till att hålla fantastiska tal och med Rebecka som språkrör är vi övertygade om att de gröna frågorna kommer att diskuteras ännu mer 2012.

Björn Lindgren (omval)

Björn har under året fört Grön Ungdoms talan i allt från nyhetsmorgon till Svenska Dagbladet. Vi är övertygade om att han kommer göra ett minst lika gott jobb om han får förnyat förtroende av riksårsmötet.

Och så matbilderna ;):

Carro hackar massa lök med kontaktlinser.

Och Jakob river en ost.

Och jag förbereder melon- och granatäpplesallad med smält havssaltschoklad.

Och såhär blev den!

Och slutligen: för dig som trodde att vegetariskt bara var grönsaker…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

