Jag mötte henne på Copacabana…

Jag mötte henne på Copacabana och visste i samma stund att det var hon jag helst av allt ville ha…

…som min researcher.

Jag väntar fortfarande på att något skall ta ner mig på jorden. Igår lade jag upp annonsen. Sedan var jag taggad nog att själv researcha länge nog i natt för att sova länge imorse.

När telefonen ringde mitt i visste jag inte om jag skulle svara. Jag provade i alla fall rösten medan telefonen skrällde. ”Krax, krax, host, host, ja, det är Rrrr.. krax… ebecka”. Det fick duga. ”Ja, hej det är Rebecka!”. Vi bestämde träff direkt och 90 minuter senare var vi som sagt på Copacabana. Hon, Michelle, är nyhemkommen från London med en master i politisk kommunikation och till på köpet en person som kändes rakt igenom så himla genuin, inspirerande och kompetent.

Jag bryr mig ju inte så himla mycket om pengar mer än att ha så att jag klarar mig, men idag hade jag nästan velat ha några miljoner för att kunna anställa henne på livstid. Men nu nöjer jag mig väldigt tacksamt med att få researcha med henne för fullt tills hon får det där toppjobbet som jag är övertygad om att det kommer snart.

Ännu fler är inkopplade efter att också ha hört av sig under dagen men Michelle får hålla i alla trådar. Nu skall jag börja skriva på inledningen… Life is good!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

