Det är lördag och riksdagen badar i First Aid Kit

Så här ser det ut. Passérkortet till arbetsro. På utsidan visserligen precis som det gamla. Skillnaden är att det sedan jul finns en kod som släpper in mig på kvällar och helger också. Så numera kan vi få mat när vi jobbar sent. Det har hänt att jag fått sms av Björn kl. 02:30 med: ”God afton kära kollega. Du den här chokladen du fick efter din Handelsföreläsning och som står på vårt rum…”, men no more alltså och tacksam är jag för det.

Jag har varit på en utställning med en kompis på förmiddagen men drog hit efteråt. Hela riksdagen badade i tystnad då. Nu badar den i First Aid Kit´s Lion´s Roar. Det bästa med att sitta på Riksdagen är vanligtvis att kunna samarbeta nära med MP:s riksdagsledamöter och anställda. Men idag vill jag inte samarbeta med någon och det är därför jag är här. Jag vill ha en stor tyst tom byggnad att börja skriva inledningen till boken i. En viss spärr är det att komma. Så många förväntningar. Men att vara här underlättar. Så mycket politik som redan kommit till innanför de här stenväggarna.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

