Bra dag på SVT (inkl. Björns urringningschock!)

Dagens fråga:

Vad sjutton gör du när du:

– fotat hela dagen med din nya kamera,

– längtat efter att få lägga upp de finaste bilderna på bloggen hittills,

– till råga på allt haft en dag du vill dela med dig av med ditt livs första TV-studiointervju,

– men har lyckats fotografera alltsammans i ett format som inte går att få upp på bloggen?

Svarsalternativ:

A) Du lyckas exportera filerna till ett bättre format.

B) Du hittar en magisk knapp som kan lösa problemet åt dig.

C) Du fotar av LCD-skärmen med mobilkameran så att du istället får de fulaste bilderna till bloggen hittills men är väldigt nöjd över ditt genidrag som gjorde att det i alla fall blev någonting (och till och med lite entreprenöriellt).

Rätt svar:

C

Började dagen med egengjord björnbärssmoothie. Jag har varit ganska dålig på det här med frukost så nu tar jag mig friheten att skryta lite när det gick så bra i morse. Och dela med mig av receptet för det är dödligt gott och perfekt för att ha i en stor tillbringare i kylen och bara kunna hälla upp ett glas på morgonen. Ta två bananer, tre jättestora apelsiner, ett paket frysta björnbär, rejält med färsk ingefära och någon tesked kardemumma. Mixa med stavmixer.

Efter frukost åkte jag till TV-huset. Bussen åkte längs med vattnet hela vägen från Slussen ut till Gärdet. Så vackert att jag helt glömde av att förbereda och bara satt och tittade på allt utanför istället.

Björn utanför SVT.

Väl framme satte jag mig i TV-caféet…

…och gjorde en brainstorm över poänger jag ville få fram. Det var SVT Forum som skulle göra en kvarts intervju med mig och Björn om varför vi började engagera oss, våra hjärtefrågor osv. Att få 15 minuter är verkligen lyxigt för då hinner man svara på riktigt och inte bara leverera enstaka meningar. Kändes spännande med studiointervju också för det hade jag inte gjort innan.

Inne i själva studion kunde jag inte fotografera men ni får en bild på Bolibompadraken i fågelperspektiv i alla fall och ni skall få se när det är klart. Jag tror att det blev bra!

När Maria Wetterstand höll sitt avslutningstal på MP:s kongress tackade hon särskilt sminket på TV och sa att vi alla borde vara dem evigt tacksamma för att det är de som gör att vi slipper se vad vi inte vill se i rutan på morgnarna. Nu var det här mitt på dagen men tack ändå Sussie i sminket! Särskilt mycket för lockarna när mina egna ramlat platt.

Efter att allt var klart promenerade jag och Björn till Djurgården. Vi hann inte ens över Djurgårdsbron innan TV4 ringde. De ville att Björn skulle vara med i sändning ikväll och prata om Köttfri måndag. Inte alls illa med två TV-intervjuer på en dag! Väldigt bra att han fick prata om just det också. Köttindustrin står för minst en femtedel av utsläppen av koldioxid och även om inte alla behöver bli vegetarianer så kan alla dra ner på sin köttkonsumtion.

Vi gick till Helin & Voltaire för att ha veckans avstämningsmöte. Björn fick stor mage och matkoma bara han gick in genom dörren. Det är tveklöst ett av Stockholms finaste fik!

Jag åt sparris- och sockerärtssoppa, Björn åt sötpotatissoppa och vi gick igenom hur läget är just nu och vad vi skall jobba med under veckan. Under tiden som vi satt där fick jag flera meddelanden från några av er som vill hjälpa till med research till boken. Så himla roligt med den enorma responsen som blivit! Jag har inte ens hunnit svara er alla men jag och Michelle skall lägga upp hela processen på onsdag och kontaktar er bums efter det!

Sedan åkte jag och tränade. Dubbla pass. Zumba och Pilates. Hela kroppen känns annorlunda efter bara några veckors träning nu efter jul, Egypten och Sydafrika som var rena misären för fysiken. Det här med hållbar personlig utveckling alltså. Det vill jag slå ett slag för! Generellt att vårda det som är friskt minst lika mycket som det som är sjukt tycker jag är en väldigt bra grej.

Sedan åkte jag hem, gjorde det här blogginlägget och jobbade lite med boken.

Kan inte låta bli att dela med mig av den här sms-konversationen. Vad skulle jag göra utan Björn? 🙂

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bra dag på SVT (inkl. Björns urringningschock!)

  1. Petter Karlsson skriver:

    Helt klart kreativ fotolösning 🙂

Kommentera

