v. 5

Så här ser veckoplaneringen ut i dagsläget för veckan som kommer. Jag vet ännu inte riktigt vad Björn skall ha för sig men det får jag veta på vårt måndagsmöte imorgon. En massa andra saker står på att göra-listan också men den är för detaljerad för att läggas upp här.

Måndag: På måndag skall jag och Björn intervjuas av SVT Forum om vårt politiska engagemang, våra hjärtefrågor, om vilka vi är och en massa annat. Det blir min allra första TV-intervju och skall bli roligt! Som vanligt skall jag och Björn också ha vår veckoavstämning och därefter skall jag prata igen med den Grön Ungdom-medlem som var med under nazistattacken i Ludvika i lördags. Vi har haft löpande kontakt under helgen och i morgon är högsta prio att hon skall få någon professionell att prata med. Sådana händelser kräver det. Punkt. Sedan skall jag träna och antingen skriva på boken eller vara ledig. Tänker att jag antingen jobbar måndag eller tisdag kväll.

Tisdag: På tisdag skall jag först ha möte om RIO+20 som blir tjugoårsjubiléet av Earth Summit som var 1992 i Rio och var det FN-toppmöte där FN:s ramverk för hållbar utveckling, Agenda 21, antogs. Tjugoårsjubiléet kommer helt och hållet att gå på temat Green Economy vilket jag är väldigt nöjd med. Nu är det hög tid att sätta agendan för det. Mötet är i juni men redan under våren är Stockholm+40 som blir något av en upptakt. Därefter träning, riksdagsgruppsmöte, ett till möte på riksdagen och antingen ledig kväll eller bokskrivarkväll.

Onsdag: Onsdag blir nog veckans allra bästa dag! Då skall jag och Michelle som skall researcha till boken tillsammans med mig lägga upp allt arbete. Ser nästan oförskämt mycket fram emot det.

Torsdag: MP håller oerhört glädjande på att också kicka igång sitt arbete med nya välfärdsmått och på torsdag skall jag och Eva som är teamchef stämma av hur vi skall samarbeta på ett så bra sätt som bara är möjligt under de kommande åren. Sedan tränar jag, åker till Göteborg och jobbar undan saker på tåget. Föreställningen som mamma jobbar med har premiär till helgen och jag skall ner och se på genrepet och sedan umgås med min familj som bor där under helgen.

Fredag: Fredag blir den riktigt stora skrivardagen. Mamma och pappa åker alltid till stan oförskämt tidigt och jag skall åka med och sitta ostört och bara skriva hela dagen tills vi åker hem tillsammans på kvällen. Spännande att se vad som finns på pränt vid det laget!

Lördag/Söndag: Sedan tänker jag att jag skriver lördag eller söndag också men tar åtminstone en av dagarna ledigt. Skulle behöva skriva det sista på texterna till nya hemsidan också och får bestämma mig vad som är mest prioriterat.

Nästa vecka skall vi på ett utbyte till Tunisien och veckan efter det är det årsmöte så det känns viktigt att komma igång ordentligt med skrivandet den här veckan så att jag kan komma in snabbt i det när jag får stunder framöver.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

