Stolt medlem av Sveriges garanterat tågkaosfriaste parti!

Så himla ironiskt! Här sitter jag och skall just publicera ett inlägg om MP:s nya tågkampanj och så skickar Björn det här sms:et precis när jag skall klicka på publicera-knappen:

Inte för att jag har något som helst emot att ha möte med språkrören för Grön Ungdom i Väst. Tvärt om. Men tågförseningar det är jag så in i bänken trött på. Så himla stenålders. Samma grad av ironi infann sig när jag satt på försenat tåg förra året och läste i Mononcle att Stockholm tappat i rankingen över attraktiva städer p.g.a. bl.a. minskade satsningar på infrastruktur och i Wallpaper om Sydkoreas, Shanghais och Japans enorma tågsatsningar… Både då och nu känns det bra att vara medlem i Sveriges garanterat mest tågkaosfria parti. 100 miljarder på tågen på 10 år vill vi satsa! Och nu lanserar vi alltså en tågkampanj som blir en del av klimatkampanjen som kommer att löpa under hela våren. Jag hoppas att väldigt många kommer att använda och sprida materialet och prata med en stor del av Sverige för nu får är tiden banne mig inne för ett Sverige med förstklassig tågtrafik!

Nytt i MP är nämligen att vi kommer att kampanja på en fråga i halvåret. Jag tycker att det är väldigt bra. Både för att det kommer att göra att vi är ett parti som inte bara kampanjar i valrörelserna utan precis hela tiden. Dessutom gör det att vi kommer att än mer få ut våra lösningar inom en större bredd av frågor. Allt om kampanjen hittar du om du klickar här.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

