Arbetet går framåt med boken om nya välfärdsmått!

Idag har jag haft veckans researchdag med bästa Michelle som researchar för fulla muggar till boken om nya välfärdsmått. Vi har jobbat på var sitt håll för fulla muggar sedan vi sågs sist och det var väldigt bra att få stämma av. Hon är så sjukt produktiv och har redan fått fram en massa bra underlag. Dessutom får hon mig att sätta saker på pränt.  Jag har jobbat hela helgen och nu känns det som jag börjar få koll på åtminstone en tredjedel av bokens innehåll och forskningen kopplad till den. Planen var att ha skrivit ett utkast tills idag plus ett synopsis men jag får några dagar till på mig. På onsdag åker jag och Björn till Tunisien för ett utbyte med unga aktivister och politiker där och även unga aktivister och politiker från Egypten som vi träffat tidigare. Helst skulle jag ha velat skriva klart tills innan dess men vi får se. Vi är verkligen på rätt spår i alla fall och det känns väldigt bra.

Michelle

Michelle hade bakat kanelbullar som snart var ett minne blott! Såhär skall arbete vara tycker jag – helt kretsa kring de stora, tunga frågorna men samtidigt som det utmanar till tusen kännas som ett bullkalas. Eller som det gamla goda hederliga ordspråket lyder: ”If I can eat a cinnamon bun to it, it´s´´my revolution”.

Hon tyckte att det var väldigt viktigt att ha seriösa bilder på mig också men det gick väll lite sådär… Jaja, så länge boken blir seriös behöver väll inte vi vara det?

Nästa möte har vi nästa onsdag.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

