Typiskt bra vecka på ingång!

Framför mig sitter Björn och äter fylld pasta. Snart skall vi synka våra planer inför veckan och det är ingen dålig vecka som väntar… Till helgen är det nya förbundsstyrelsens allra första styrelsemöte och det skall bli väldigt roligt och spännande att dels lära känna alla och börja sätta gruppen och dels göra årsplaneringen och sätta ansvarsområden etc.

Måndag till onsdag kommer jag att arbeta för fullt från morgon till kväll med de politiska prioriterade områdena som ligger främst på mitt bord – grön ekonomi och skola. Främst består arbetet nu i att sammanställa vad vi skall driva och bygga en bra grund för att lite senare kunna gå ut externt med full kraft. Detta innebär också att synka med Miljöpartiets arbete på områdena och introducera fler personer i processerna. På onsdag kommer jag också att ha möten med Miljöpartiet om vår gemensamma 250 000 samtalskampanj som jag kommer att berätta mer om framöver.

Torsdag skall jag vara helt ledig. En kompis som är i en liknande position brukar alltid vara ledig två dagar fram till styrelsemötena för att väl där kunna vara på topp. Eftersom de ofta ligger på helgerna är man annars rätt redo för att vara lite ledig när mötet knappt börjat. Jag skall prova att ta en dag i alla fall för det kommer att bli en intensiv helg och jag vill kunna bidra mitt bästa då.

Fredag till söndag blir det sedan alltså förbundsstyrelsemöte.

På söndag skall jag smita ifrån några timmar också. Då är nämligen Maktsalongens allra första träff. Maktsalongen är ett mentorskapsprogram för unga kvinnliga ledare i ideell sektor som jag skall vara mentor i. Söktrycket har varit enormt, nätverket har därför utökats jämfört med vad som var tänkt från början, förväntningarna är på topp och söndagens gäst är Mona Sahlin! Typiskt stark öppning! Och typiskt bra vecka!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

