Dagens ögonblick!

Jag var just med om något helt otroligt! Jag och Michelle satt och jobbade med researchen till grön ekonomi-området för fulla muggar på ett söderfik och pratar nog ganska högt. Plötsligt vänder sig tjejen bredvid oss om och säger ”Vet ni, jag hörde om det där med nya välfärdsmått på radion för bara en vecka sedan och jag kommer inte ihåg precis var men hon som var med pratade om att det finns minst 50 alternativ till BNP!”. Jag höll på att få ett smärre svimningsanfall. Och det hon hade hört var så klart när jag pratade om det i ”Tala till punkt med Fredrik Federley”.

Det kanske låter trivialt. För mig finns det dock inget bättre i språkrörskapet än stunder som den här, när det blir ofrånkomligt att ens passion och hårda slit lett till att åtminstone några människor börjat tänka på nya sätt och inte minst börjat se nya möjligheter.

Det här kommer ge mig kraft hela kvällen tror jag och det lär jag behöva för jag skall släpa soffa i en upp och ner för trappor ikväll.

Och vi ses väll på plattan imorgon kl 16 för att #StoppaSaudiVapen?!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

