Förväntansfull

Morgonen hittills: Snö utanför fönstret och jobb tillsammans med Katta som hjälper mig i arbetet med grön ekonomi och dagen till ära dessutom var hundvakt.

Det var en speciell måndagsmorgon imorse. Jag var liksom pirrig i magen redan när jag vaknade. Mest på ett förväntansfullt sätt men också med viss undran över hur den här veckan kommer att bli egentligen. Den här veckan skall jag medverka vid fler forum än vanligt (om det nu finns något sådant) och varav flera har potential att ge rejält bra utdelning om jag lyckas prestera som jag vill.

Det snöade också. Jag som trodde vi skulle få vår nu… Snöar det tar det ju i alla fall emot mycket mindre att sitta inne hela dagarna.

Det här är det jag skall jag göra under veckan i ungefär den här ordningen:

  1. Det här skall jag göra i veckan som kommer i ungefär den här ordningen:
  2. Fastställa vilka frågor som skall vara med i ”Frågor och Svar” kopplat till grön ekonomi
  3. Gå på möte med Lokomotiv och Miljöpartiet om klimatpolitiken
  4. Ha veckobörs med Björn
  5. Delta i workshop med Sektor 3 om kooperation
  6. Ha första mentorsträffen med min adept inom ramen för Maktsalongen
  7. Läsa viktiga mail
  8. Delta på möte om 250 000-samtalskampanjen med MP
  9. Delta på möte om första fokusfrågan klimat med MP
  10. Läsa handlingar till partistyrelsens arbetsutskott
  11. Delta på partistyrelsens arbetsutskott
  12. Arbeta med Nadja i framtagandet av ny kampanjplan för Grön Ungdom
  13. Förbereda deltagande i Sveriges Radios årliga publicistiska forum
  14. Delta i Sveriges Radios årliga publicistiska forum
  15. Förbereda intervju/bokmedverkan om den hållbara staden med Naturgas Sverige
  16. Medverka i intervju med Naturgas Sverige
  17. Förbereda deltagande på Miljöpartiets Partistyrelsemöte
  18. Delta på Miljöpartiets Partistyrelsemöte
  19. Förbereda medverkan och tal på Grön Ungdoms riksarrangemang RegRix
  20. Medverkan och hålla tal på Grön Ungdoms riksarrangemang RegRix
  21. Förbereda medverkan i panel om grön ekonomi på konferensen Stockholm-30
  22. Medverka i panel om grön ekonomi på konferensen Stockholm-30
  23. Förbereda medverkan i debatt med de andra ungdomsförbunden på Stockholm-30
  24. Medverka i debatt med de andra ungdomsförbunden på Stockholm-30
  25. Följa upp förra veckans möte om skolpolitik med Miljöpartiet
  26. Blogga och dela

Dessutom är jag inne i en sådan där period när jag tänker på vad som är viktigt i livet egentligen och hur jag vill att det skall påverka vad jag lägger min tid på och inte lägger min tid på, och skulle vilja få lite tid att tänka vidare kring det också.

För att jag skall lyckas bedömer jag att jag behöver göra följande:

  • Sova 8-9 timmar varje natt (vilket kommer bli tufft men jag skall försöka)
  • Ta mikropauser mellan varven
  • Träna om jag blir frisk för att få bort spänningar ur kroppen
  • Välja på förhand var jag skall verkligen skall prestera (se fetmarkerade) och chilla lite mer på de andra sakerna. Allra viktigast är Sveriges Radios årliga publicistiska forum. Då träffas Sveriges Radios alla journalister för att diskutera årets viktigaste frågeställningar. Det här året är det hur ekologiska, mänskliga och ekonomiska kriser hänger samman och jag är inbjuden att tala vilket är en stor möjlighet som jag vill göra det mesta av. Workshoppen om kooperation som är en del i att jag skall skriva ett kapitel om en bok om det liksom första mentorskapstäffen med min adept kommer också tveklöst kräva odelat fokus och alla hjärnceller de kan få, liksom debatten och panelen på Stockholm-30.
  • Känna in löpande hur det går så att jag kan prioritera ner/bort rätt saker om jag inte orkar hela vägen/blir mer sjuk

Sedan behöver jag vara ledig när jag är klar direkt på måndag. Kanske kommer det inte att räcka med en dag heller så på tisdag bokar jag inte in någonting så att jag kan plocka bort den också om det behövs.

Så, det var det hele. Då kör vi!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

