Lyxföreläsning i Lund, lite panik och så lyxkupé till Stockholm. Ibland älskar jag SJ!

Åkte till Lund och föreläste om Grön Ekonomi som för övrigt var hur kul som helst. Nästan 30 pers var där varav många inte är medlemmar i Grön Ungdom eller MP utan kommit för att de är nyfikna på ämnet. Det är en uttalad strävan att bli ett parti som tänker ”Vi finns där du finns” och kvällens föreläsning kändes som ett väldigt lyckat exempel på det. Riktigt, riktigt bra diskussioner också!

Sedan kom kallduschen. Alla hotellrum var bokade i hela Lund. Jag som aldrig bor på hotell hade inte en tanke på att sådant kan hända ens… Jaha? Åkte till Malmö. Väldigt smart tänkte jag. Då var alla hotellrum bokade där också förutom dem som fått tredubbel prisökning p.g.a. efterfrågan. Well… Och klockan var 23.30. Kändes inte helt tipptopp. Då såg jag att det fanns ett sista nattåg till Stockholm som skulle avgå om 5 minuter. Sprang dit och väldigt bedjande frågade jag om det fanns någon plats kvar. Konduktören frågade hur läget var, jag förklarade situationen och då låste han upp en egen hytt i lyxigare variant utan extra kostnad. Så nu sover jag i finliggvagn inatt och det är ju inte varje natt det händer!

Och inte nog med detta. I morgon tar jag tåget till Borlänge och väntar med spänning på vad som väntar mig då. Kommer ha en marginal från föreläsningslokalen till tåget på åtta minuter. Känns som det kan bli minst lika minnesvärt…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

