17-18

Förra veckan var rejält rolig och intensiv med bl.a. föreläsning i Lund om Grön ekonomi och i Borlänge om Arabiska våren plus en massa annat.

Helgen har också varit obeskrivligt bra. Jag och mina vänner har varit i det stora huset i Dalarna som vi skall ta över och förvandla till något av en dröm på jorden. Två dagar på landet och jag kände mig som jag varit på solsemester i en vecka. Typiskt skönt.

Men nu är jag tillbaka i verkligheten igen och det är inte fel det heller. Här kommer vad jag hittills vet att jag kommer att jobba med denna vecka och nästa. Veckoplaneringarna omkullkastas så fort när större saker kommer upp så nu provar jag och Björn med tvåveckorsplaneringar där vi kan stuva om lite mer mellan veckorna.

Bland godbitarna finns att Miljöpartiets vårbudget släpps på torsdag och innehåller vad vi skulle göra om vi satt i regering idag. Den innehåller riktigt bra reformer men som är topphemliga tills dess så håll tillgodo! Sedan håller jag föreläsning och utbildning i sju timmar om Grön ekonomi på lördag i Göteborg dit alla är välkomna och introduktionsföreläsning, också om Grön ekonomi på Grön Ungdom Östs årsmöte på söndagen. Plus en massa annat. Här är hela alltet som jag vet om hittills.

Besöka regionavdelning Väst

  • Planera heldagsutbildning om Grön Ekonomi från scratch
  • Grön Ekonomi
  • Cirkulär ekonomi
  • Funktionsekonomi
  • Kampanj
  • Vårbudget
  • Genomföra heldagsutbildning om Grön Ekonomi för Grön Ungdom Väst

Besöka regionavdelning Öst

  • Modifiera föreläsning om Grön Ekonomi
  • Föreläsning om Grön Ekonomi på Grön Ungdom Östs årsmöte

Släpp av MP:s vårbudget

  • Stämma av med MP vilka utspel de kommer gör och vilka vi skall göra om MP:s vårbudget
  • Gå på pressträffen och släppet av MP:s vårbudget
  • Börja läsa in mig ordentligt på vårbudgeten

Förbundsstyrelsemöte

  • Skriva språkrörsrapport till förbundsstyrelsemöte 5
  • Förbereda språkrörspunkten till förbundsstyrelsemöte 5
  • Läsa möteshandlingar och förbereda inför förbundsstyrelsemöte 5
  • Skriv diskussionsanteckningar från punkten under förra förbundsstyrelsemötet om målstyrning
  • Delta på förbundsstyrelsemöte 5

Grön Ekonomi-research

  • Jobba på ”Frågor och Svar”

Kooperationsboken

  • Ringa och kolla när de senast behöver utkastet
  • Låta Björn plöja det jag har
  • Skriva en ny version och skicka in den

Kampanjplan

  • Jobba vidare tillsammans med Nadja, Björn och Desiré för att kunna anta följande nivåer i kampanjplanen: delmål, målgrupper, specificering av de politiska prioriterade frågorna
  • Ha digitalt koordineringsmöte med Nadja, Björn och Malin

Jämställdhet

  • Mentorsamtal inom ramen för Maktsalongen
  • Maila min adept om coachingkursen

Måldokument

  • Göra målsättningar tillsammans med Björn för språkrörsuppdraget 2012
  • Skriva förslag på måldokument till förbundsstyrelsemöte 5
  • Förbereda måldokumentsbehandlingen till förbundsstyrelsemöte 5
  • Skriv mallar för målstyrning av språkrör

Planering och utvärdering

  • Göra etapplanering tillsammans med Björn
  • Stämma av etapplaneringen halvvägs
  • Utvärdera etapplaneringen när den är slut

Språkrörssekreterare

  • Besvara alla ansökningar om språkrörssekreteraruppdraget
  • Kalla intressanta kandidater till språkrörssekreteraruppdraget
  • Genomföra intervjuer med kandidater till språkrörssekreteraruppdraget

Administrativt

  • Anmäla mig till Ekskäret
  • Besvara viktiga mail
  • Besvara tweets
  • Besvara facebookmail

Organisatoriskt

  • Veckoplanering vecka 17 med Björn
  • Diskussion om kodex rörande tid tillsammans med Björn
  • Veckoavstämning med Björn

Blogga

  • Blogga om Sourze
  • Blogga om Peace & Love
  • Blogga om veckan
  • Blogga om vårbudgeten
  • Blogga om heldagsföreläsningen i GBG
  • Blogga om föreläsningen i Öst
  • Blogga om FS-mötet
  • Svara på bloggkommentarer
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

