Här kör jag mina senaste föreläsningar i festivalsommar – Hoppas vi ses!

Från och med idag är det äntligen festivalsommar! Här kommer ett litet schema med var vi kan ses i sommar:

The Meeting Point, Borlänge, 25-27 juni

– Konferens om hållbar utveckling där en massa spännande samhällsaktörer arbetar med konkreta case som kommuner, företag m.fl. vill ha hjälp med för att kunna bli bättre på hållbar utveckling. Jag skall föreläsa/samtala med Marit Paulsen.

Peace & Love, Borlänge, 26-30 juni

– Sveriges största festival som först startade för att skapa mer fred och kärlek i Borlänge. Jag kommer att hänga i Grön Ungdom och Miljöpartiets tält och sprida vår grymma klimatkampanj Sverige behöver klimatterapi!

Almedalsveckan, Visby, 1-8 juli

Sveriges stora politikervecka. Jag kommer att delta i Bar Grön med bl.a. Timbuktu innan Åsa Romsons tal på stora scenen på MP:s dag och delta i omkring 15 seminarier.

Stockholm Pride, Stockholm, 31 juli-4 augusti

Nordens största Pridefestival. Jag skall dansa hela vägen i tåget, hänga i tältet och eventuellt delta i seminarier.

Way Out West, Göteborg, 9-11 Augusti

Stor musikfestival i Slottskogen. Jag kommer eventuellt hänga i Grön Ungdom och Miljöpartiets tält.

Islands of Peace, Åland, 10-12 Augusti

Väldigt spännande fredsfestival på vackra Åland som blandar musik med deltagande och en massa spännande föreläsningar. Ett hett tips! Gillar skarpt att den helt ägnar sig åt just freden. Ofta fokuserar vi ju på konflikter, krig och hur vi skall kunna minska dem. Men för att inte bara få fred utan kunna ha fred under våra liv – med oss själva, varandra, mellan stater och med naturen – behöver vi förstå vad fred är och hur den kan bevaras.

Jag skall delta i ett gäng programpunkter, bl.a. hålla en egen föreläsning om att söka efter  inre fred samtidigt som man befinner sig i ett konfliktfyllt system, prata om vilken roll freden skall ha i ekonomin, om hur vi skall prata med ”de andra”, t.ex. politiska ”motståndare”, om att dela och om demokratin som vi känner den idag är tillräcklig för att kunna förverkliga fred. Ser verkligen fram emot det och jag länkar mer info när jag har den.

Ö – FuturePerfect Festival, Stockholm, 23-26 Augusti 

Det här är också en festival jag rekommenderar starkt! Förra årets FuturePerfect var helt magiskt och i år lär det bara bli ännu bättre när festivalen kör för andra året och dessutom flyttar till Stockholms Skärgård. Det här är nordens festival om hållbar livsstil och hållbarhetsgurus kommer från hela världen för att föreläsa, hänga med festivalbesökare och utforska en ny, kreativ dialog om hållbarhet och alltsammans varvas med grymt bra musikakter och dans. Jag kommer att snacka miljö med Danmarks miljöminister, hålla expertpaneler om grön ekonomi, nyskapande politik m.m. Hoppas vi ses där för det lär bli oförglömligt!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

