Efter riksårsmötet 2013 söker jag mig vidare till nya utmaningar och uppdrag i den gröna rörelsen

Att vara språkrör för Grön Ungdom är det mest ärofyllda, det roligaste, det mest utmanande och det viktigaste jag gjort i hela mitt liv. Jag är djupt tacksam för förtroendet att inneha detta uppdrag – för alla möjligheter att påverka samhällsdebatten på riktigt, för alla möten och alla lärdomar.

Men allt roligt har ett slut. Jag meddelar härmed att jag inte kommer ställa upp till omval på Riksmårsmötet i februari 2013. Att sitta kvar över valåret och fram till 2015 – fem år i förbundsledningen totalt varav fyra som språkrör – blir för lång tid då uppdraget upptar nästan hela ens liv så länge man innehar det. För att nästa person på posten inte skall tillträda under brinnande valrörelse utan få tid på sig att komma in ordentligt i uppdraget behöver hon tillträda i februari 2013.

Jag vill tydliggöra att detta besked endast gäller mig och att Björn gärna vill fortsätta sitt uppdrag.

Detta är dock allt annat än ett avsked. Jag har inga planer på att trappa ner takten eller engagemanget – tvärt om. Jag har ett halvår kvar och jag avser att växla upp ytterligare för att kunna göra det absolut mesta av alla de dagar som ännu är kvar. Valet 2014 närmar sig och vi har massor att göra. Trots att förra valet blev historiskt för oss gröna kan valet 2014 bli vårt starkaste någonsin och bädda för en grön, medmänsklig och hållbar utveckling för Sverige och världen. Detta är vårt uppdrag och jag vill vara med och göra mitt yttersta för att det skall bli verklighet – så länge jag är språkrör för Grön Ungdom – och länge efter det.

Vi ses på barrikaderna i höst! / Rebecka Carlsson

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

