Nu är jag i Ojnareskogen

Nu går jag och lägger mig i Ojnareskogen. Regnet smattrar på tältduken och härdade demonstranter steker pannkakor. Idag har jag varit och tittat på de provbrott Nordkalk gjort för de stora kalkbrott de vill anlägga här. Har också försökt sätta mig in i så många detaljer som möjligt. Fram växer en komplex och absurd bild. Greppar media vad som hänt kommer det bli en av vår tids riktigt stora svenska skandaler.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

