Kärlek vid första ögonkastet – på Grönt Forum 2009

Just nu sitter jag på tåget till Falun. Idag är det förbundsstyrelsemöte och i morgon är det äntligen dags för Grönt Forum! Under dagarna tre skall 100 gröna ungdomar umgås, slipa sig i våra prioriterade områden klimat, migration, grön ekonomi, skola och bli fullfjädrade kampanjarbetare.

För mig är Grönt Forum alltid lite extra värme i hjärtat. Det var här fast 2009 som jag på riktigt blev kär i Grön Ungdom. Det året var jag Sveriges officiella ungdomsrepresentant i regeringsdelagationen till FN:s kommission för hållbar utveckling i New York och när Grönt Forum nalkades fick jag komma och prata. Jag lanserade eco-youthismen som jag tyckte saknades, pratade om vad som är så bra med ”dagens ungdom” och om hur vi unga jobbat under FN-förhandlingarna för att få gehör för våra frågor, bl.a. genom att skriva förslag i facebookchatten, express-printa dem under pågående förhandling och få in dem via USA när EU var för sega med Tjeckien som ordförandeland.

Det är fint med sådana där dagar som man kommer ihåg som igår fast det var länge sedan tycker jag, och Grönt Forum-dagen 2009 är verkligen en sådan dag. Jag kommer ihåg att jag blev helt till mig över stämningen, att diskussionerna var på så himla hög nivå och att det fanns så mycket värme i luften och spännande personer i lokalen. Det var då jag bestämde mig för att bli aktiv på riktigt och det har jag varit glad för varje dag sedan dess.

Så nu sitter jag här på tåget, undrar hur det kommer bli och myser lite över att fler personer säkerligen kommer uppleva samma sak som jag gjorde då – kärlek vid första ögonkastet – på Grönt Forum.

Här bjuder jag på några nostalgibilder. Notera särskilt bilden med tjejen som dyker i en gigantisk tårta och användningen av lila Word-art. Och jag som trodde att jag blivit ballare med åren…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

