Uppstickartalkshow dag 1

Den här veckan har jag den stora äran att få vara en del av Uppstickartalkshowen där tre gymnasieskolor i Botkyrka: St Botvid, Tumba och Tullinge, får möta ”spännande gäster som brinner för en hållbar värld”. The Good Tribe håller i trådarna.

Dag ett var vi på St Botvids gymnasium och panelen bestod av: Iman Aldebe – modesdesigner, Jesper Lejfjord – entreprenör, Rebecka Carlsson – politiker och Isadora Wronski – aktivist!

Dessutom har ingen mindre än Joel Kinnaman spelat in videohälsningar om klimatångest och hans engagemang för anti-rasism.

Följ uppstickartalkshowen här: http://www.facebook.com/uppstickartalkshowen

Oerhört inspirerande Isadora från Greenpeace.Lika inspirerande Iman om hur hon tog sitt engagemang från partipolitiken till att bli designer med ambitionen att göra så snygga religiösa huvudbonader att de inte stjälper arbetsmöjligheter utan snarare motsatsen…Jesper bygger skolor i Laos. Bland annat.Spontan modevisning med elever som bad Imans kreationer. Jubel i publiken!Jag berättade om resan som fick mig att bestämma mig för att engagera mig för klimatet.Och om hur jag gick via femtioelva organisationer och ett eget företag till partipolitiken. 

Och så fick vi göra yoga-posen trädet – alla elever och alla i panelen. : )

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

