Uppstickartalkshow dag 2 + Lådcykellift

Den här veckan har jag den stora äran att få vara en del av Uppstickartalkshowen där tre gymnasieskolor i Botkyrka: St Botvid, Tumba och Tullinge, får möta “spännande gäster som brinner för en hållbar värld”. The Good Tribe håller i trådarna.

Dag två var vi i Tumba och panelen bestod av: Jesper Lejfjord som är entreprenör och bl.a. bygger skolor i Laos, mig i egenskap av politiker och Isadora Wronski som är Greenpeaceaktivist/lobbyist.

Dessutom har ingen mindre än Joel Kinnaman spelat in videohälsningar om klimatångest och hans engagemang för anti-rasism.

Följ uppstickartalkshowen här: http://www.facebook.com/uppstickartalkshowen

Här är lite bilder från dagens show. I morgon är det Tullinge som gäller.

Ingen kommunslogan i hela världen är så bra som Botkyrkas!

Väl tillbaka i stan fick jag lift i denna fina lådcykel.Den här eminenta personen satt bakom styret – Jeppe Dyrberg Larsen som gör komposterbara och giftfria barnkläder och ett företag med ekolimousiner – båtar som körs på vindkraftsel. Jackan är också komposterbar och från världens första Cradle to Cradle-kollektion signerad fantastiska Matilda Wendelboe.När jag var liten drömde jag om en knallröd cab så att det skulle blåsa rejält i håret. Sedan ville jag inte ta körkort förrän det finns riktigt bra bilar. Nu har jag hittat lösningen! : )

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

