Release-fest för boken Brinna!

Lisa Moraeus har just kommit ut med boken Brinna! Att göra skillnad som ledare i en ideell organisationBeställ boken här om du vill. Jag och Björn är bl.a. med och snackar hållbart engagemang och delat ledarskap.

Igår var det release-fest i Sektor 3:s lokaler i Stockholm och fullsatt.

Jag och Röda korsets ungdomsförbunds häftiga ordförande Hala Mohammed fick dessutom vara med och prata ledarskap i en liten panel.

Det är så lyxigt med just ledarskapspaneler. Under någon timme blir man satt på en stol och matad med sådana där frågor som man borde sitta på en stol och tänka på mycket oftare. Som ”Vad tränar du på just nu?” ”Vad är styrkorna och svagheterna i just ditt ledarskap?” ”Vad är nycklarna till ett så bra delat ledarskap som mitt och Björns?” ”Vad gör du för att behålla glöden långsiktigt?” – sådant som man annars skulle få betala en coach för att fråga om.

Lite extra roligt var det att sitta i panelen med just Hala. Förutom att hon är oerhört inspirerande, smart och rolig att prata med så är hon ny på ordförandeposten. Rätt vad det var kom jag på mig själv med att tänka ”åh, jag minns hur det var när allt var så nytt…”. Ofta ser jag främst det jag inte hunnit utveckla än. Då såg jag plötsligt allt som hänt sedan jag tillträdde och det var ett perspektiv jag gärna skulle använda lite oftare.

Efteråt blev det riktigt bra mingel och luncher är paxade med personer som vill värvas.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

