Uppstickartalkshow dag 3

Idag var det tredje och sista dagen med Uppstickartalkshowen där tre gymnasieskolor får möta “spännande gäster som brinner för en hållbar värld”.

I förrgår besökte vi St Botvid, igår var vi i Tumba och idag var det dags för Tullinge.

The Good Tribe håller i trådarna och du får löpande uppdateringar från showen här: http://www.facebook.com/uppstickartalkshowen

Panelen idag bestod av: Iman Aldebe – modesdesigner, Ola Nilsson – samhällsentreprenör, jag – politiker och Isadora Wronski – aktivist.

Dessutom har ingen mindre än Joel Kinnaman spelat in videohälsningar om klimatångest och hans engagemang för anti-rasism.

Jag är verkligen glad över att få vara en del av den här satsningen. Dels för att jag önskar att jag hade fått se den när jag gick på gymnasiet. Dels för att den är så passionerat och kreativt gjord och påminner mig om hur jag egentligen vill att hållbar utveckling skall kommuniceras!

Här är några bilder från dagens show!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

