Föreläst för Utrikespolitiska föreningen vid Linköpings Universitet

Jag har blivit lovad bilder från själva föreläsningen från arrangörerna för idag hann jag inte ta några egna. Roligt var det i alla fall – att föreläsa om grön ekonomi för Utrikespolitiska föreningen vid Linköpings Universitet – och mycket diskussion blev det. Det blir det förresten alltid. Nu när jag föreläser så mycket på området kan jag konstatera att ämnet dels numera drar en stor bredd av personer och dels alltid öppnar för massor av diskussion och debatt. Ännu mer än i många andra ämnen, om än i väldigt varierande frågor beroende på forum och vart diskussionerna startar.

Egentligen skulle jag vilja ha mycket längre tid varje gång. Då kunde vi diskutera banksystem, företagsmodeller, välfärdsmått, aktiebolagstiftningen, utbildningssystemet, cirkulär ekonomi, funktionsekonomi och allt annat roligt tillsammans.

I somras arrangerades Mötet som var en knytkonferens för det civila samhället. En knytkonferens är som ett knytkalas där alla som vill hålla föreläsningar och workshops gör det. De blir sådär lagom anarkistiska och tillåter en stor bredd av aktörer och perspektiv att komma till tals. Egentligen borde vi göra en knytkonferens på grön ekonomi tycker jag. Så att vi kunde gräva i många fler aspekter av grön ekonomi samtidigt och se vart det skulle leda… Jag har knappast tid att arrangera en nu i närtid men hojta om du har lust att göra det!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

