Tack Grön Ungdom Göteborg för igår

Igår kväll hade jag äran att gästa Grön Ungdom Göteborgs tisdagsträff och föreläsa om Grön ekonomi. Eller ja, föreläsa och föreläsa – diskutera är nog en bättre beskrivning för det fanns redan så mycket kunskap i gruppen att vi kunde hålla den ihop.

Jag provade att helt strunta i Power Pointen och stödanteckningarna och köra rakt upp och ner. Jag skulle inte göra så i vilket ämne som helst men här går det bra och fördelarna är flera.

För det första går det då att köra helt på intuition och därmed ge sig hän åt impulser som gruppen och stunden ger. Bara då kan det bli skräddarsytt.

För det andra är det mycket härligare att föreläsa för en grupp som tittar tillbaka i ögonen när man tittar dem i ögonen istället för att titta i ögon som tittar på väggen bredvid en.

Stämningen var på topp och jag reflekterar nu över att det inte spelar någon som helst roll hur många sådana här föreläsningar jag gör – det är fortfarande lika roligt. Och tur är kanske det för mååånga återstår.

Ikväll väntar Linköpings Universitet och Utrikespolitiska föreningen där. All info hittar du här. Hoppas vi ses!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

