Blixtvisit i Östersund – debatt med Jonas Sjöstedt & föreläsning om alternativ till BNP

Så här ser det ut utanför fönstret just nu och det är andra gången idag som jag passerar skylten – om än åt andra hållet nu. Det är dagar som den här – när 16 timmar av ett dygn spenderas på tåg – som jag tackar universum alt. mamma och pappa för att jag fick födas som en sådan tågälskande en. Sitter i tågets tysta avdelning och sjunger högt för mig själv. Här är tomt. Men dagen i Östersund har varit full av roligheter…

Först diskussion om framtidens värderingar med V:s partiledare Jonas Sjöstedt på Entreprenörsdagarna på Mittuniversitetet. Erik Bengtzboe (MUF) skulle också varit med men hade blivit sjuk så jag och Jonas fick hålla låda på egen hand.

Därefter en liten språngmarch till föreläsning för MP om alternativ till BNP-ekonomin. Det var väldigt roligt! Riktigt bra grupp och bra diskussioner!

Nu väntar snart 2,5 timmars tågbyte i Sundsvall (hojta om du har någon favoritaktivitet för Sundsvall by Tuesday night). Tillbaka till Stockholm är jag lagom tills MP:s höstbudget släpps. Allra häftigast med det tycker jag är att vi då också blir först i Sveriges politiska historia med att lägga fram ett skarpt förslag på nya välfärdsmått. Efter 30 år av tillväxtkritik är det dags för konkreta förslag och jag hoppas att det kommer få fler partier att antingen sluta upp bakom vårt förslag eller ta fram ett eget. På så sätt kan vi förlösa en av de viktigaste debatterna – om vad vi vill uppnå med den ekonomiska politiken överhuvudtaget och hur vi skall se till att vi är på rätt väg.

All credd till alla som varit del i att detta blir möjligt! Nu skall det bara implementeras också!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

