Drömreportaget

Här kommer bilder på reportaget som innehåller intervjuer med ÅsaLisa Linnman, Johan Rockström, Richard Bergfors, Johan Ehrenberg och mig. Rubriken är ”Så tändes miljögnistan” och reportaget är cover story till senaste numret av en av mina absoluta favoritmagasin – Svenska Naturskyddsföreningens Sveriges Natur.

Intervjun gjordes egentligen redan i somras liksom fotograferingen. En frilansfotograf åkte då från Örebro till Dalarna där jag semestrade i mitt kollektiv för att knippa denna en bild of fame. Det kommer jag nog aldrig vara med om igen.

Faktum är att det nyligen slagit mig att jag kanske är på toppen av min karriär nu. Att det kanske inte blir mer än så här. Efter februari kommer jag vara uppdragslös och arbetslös och kanske helt ägna mig åt att påta i jorden eller vandra tyst i skogen. Kanske blir det bara för en liten period men det kan också bli så att jag trivs alldeles förträffligt och blir en sådan där som är lycklig utan att vara lyckad… Långt borta från fotograferingar.

Tanken har fått mig att tycka att allt bra som händer på karriärsfronten och i uppdraget nu är extra roligt – och det här reportaget är verkligen ett av dem jag gläds alldeles särskilt mycket över. Jag rekommenderar verkligen att ni läser hela för det här är läsvärt!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

