Vecka 43 – Föreläsning för Via Campesina, partistyrelsemöte, riksdagsgruppsmöte, textförfattande, intervjuer och gräv i administrationshögar

Äntligen har jag fått äckliga piller som gör mig gott. Så gott att jag nu efter en dryg vecka i sängen kan gå in i språkrörsuppdraget och ut i vackra hösten igen. Jag låter några bilder på den svämma över på det här blogginlägget också för det är ju så fint just nu!

I det här inlägget skriver jag vad veckan har att bjuda på som jag redan vet om. Språkrörsuppdraget är ju alltid fullt av överraskningar så planeringar är alltid preliminära.

Innan jag blev sjuk hade jag en månad där jag föreläste nästan varje dag. Den här veckan blir verkligen någonting annat. Massa möten. En hel del skriva. En riktigt rolig föreläsning väntar dock. På söndag. Kolla in om du vill och kan vara med!

Måndag:

Börja gräva i administrationshögarna, inbjudningarna, mailen… Blogga. Ha veckoavstämning med Björn som varit på norrlandsturné. Dela upp inbjudningar och arbetsuppgifter.

Tisdag:

Skrivarförmiddag. Jag har ett gäng roliga texter och intervjuer att ta tag i.

Riksdagsgruppsmöteseftermiddag. På tisdagseftermiddagarna är det möte med alla riksdagsledamöter för MP. Grön Ungdom är också representerade men nu har Björn länge fått hålla ställningarna när jag rest land och rike runt och föreläst. Men på tisdag tänkte jag att det där dags!

Läsa handlingar inför morgondagens möte med partistyrelsens arbetsutskott.

Onsdag:

Skrivarförmiddag. Fortsätta skriva på mina texter och intervjuer.

Möte med partistyrelsens arbetsutskott på eftermiddagen.

Läsa alla handlingar inför helgens partistyrelsemöte på kvällen.

Torsdag:

Vara ledig och ladda inför helgen.

Fredag:

Partistyrelsemöte med Miljöpartiet hela dagen där jag företräder Grön Ungdom.

Lördag:

Partistyrelsemöte med Miljöpartiet hela dagen där jag företräder Grön Ungdom.

Resa till Dalarna på kvällen för att vara på plats inför söndagen då jag skall…

Söndag:

Föreläsa om hållbar utveckling och retorik när Via Campesinas svenska stödförening har sin allra första utbildningshelg på Lindsberg, Falun!

Via Campesina är världens största folkrörelser – ett internationellt nätverk för småbrukare som representerar 200 miljoner lantbrukare världen över.

NOrdBruk är Via Campesinas svenska gren som arbetar med jord- och skogsbruksfrågor både lokalt och globalt. Hållbart skogsbruk, kritik mot biobränslen, förändring av EU-politiken och bevarande av strandskyddet är några konkreta exempel.

Kursen pågår i tre dagar och du deltar till självkostnadspris på 350 kronor. Anmäl dig här om du vill vara med. Du är varmt välkommen att vara med! 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

