Från plåtningen på Dramaten inför De misslyckade konsumenternas afton

26 november arrangerar Sveriges Radio en helkväll under fantastiska rubriken De misslyckade konsumenternas afton på Dramaten.

Jag deltar tillsammans med Göran Greider, Fredrik Segerfeldt, Gudrun Schyman, Isabella Löwengrip, Helena Granström, Bert Karlsson, Andreas Cervenka, Helle Klein, Anna Borgeryd, Karl Fredrik Mattsson, Lydiah Wålsten, Lars-Göran Nilsson, Carl Hall, Agneta Stark, Jesper Weithz och Roland Poirier Martinsson.

Gratis biljetter går nog fortfarande att beställa så sök på eventet för att få tag i dina. 700 platser finns men de lär gå åt rätt fort. Här är bilder m.m. från pressfotograferingen för eventet som ägde rum i fredags – plus min mest like:ade Facebookstatus hittills från kvällen innan: : )

När jag var liten hade jag en av barnrollerna i musikalen Kristina från Duvemåla. Peter Jöback vad finaste lekfarbrorn med mig på ena axeln och Alicia på den andra under repetitionerna. Precis innan jag blev språkrör tog Maria Ferm med mig till Gaygalan på Cirkus. Där sattes jag rygg i rygg med – Peter Jöback. Jag repade mod till mig och berömde honom för hans lekfarbrorskills. Han såg först en aning förvirrad ut. Om han ser ungefär likadan ut nu som då så misstänker jag att jag inte gör det. Sedan frågade han mig hur det går med skådespeleriet – om det går lika bra som för Alicia (som mycket välförtjänt redan tilldelats sin första guldbagge). Jag berättade att jag hoppades bli politiker till helgen. Då tittade han på mig med någon slags ”jag beklagar sorgen-blick” och samtalet var snart över. (Jag högaktar honom dock fortfarande – om inte annat för lekfarbrorskillsen.)

Men imorgon bitti Peter, då skall jag pressfotograferas på Dramaten! Det du! För 26 november skall jag få prata där på stora scenen. Och inte som en liten flicka som hittar en hare och äter gröt som sväller i magen så att hon dör och spökar i tredje akten efter att ha ätit popcorn på våning 6 medan de andra barnen fått sjunga Präriens drottning – nej, som mig själv och en person bland många i en grön rörelse som kämpar för någonting äkta. Det älskar jag med politiken. Att det är så förbannat på riktigt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

