Back-stagebilder från De misslyckade konsumenternas afton på Dramaten

Igår var det De misslyckade konsumenternas afton på självaste Dramaten!

Jag och drömskaran debattörer bestående av Gudrun Schyman, Göran Greider, Fredrik Segerfeldt, Agneta Stark, Anna Borgeryd, Andreas Cervenka, Roland Poirier Martinsson, Carl Hall, Helle Klein, Karl Fredrik Mattsson, Lars-Göran Nilsson, Jesper Weithz, Lydiah Wålsten och Helena Granström medverkade i en föreställning regisserad av Stina Oscarson.

Här är lite back-stagebilder. I ett annat inlägg lägger jag länk till föreställningen som du kan streama i efterhand och se på SVT på torsdag.

Dramatenreklam på väg upp från tunnelbanan fick det att kännas ännu mer.Och där bredvid de andra föreställningarna satt vår. Hittills hade det känts som om allt bara skulle vara på låtsas. Men icke!Häftiga tillväxtkritikern Anna Borgeryd från Polarbröd som jag äntligen fick träffa på riktigt. Ni vet – en del följer man ju på nätet men undrar om de finns på riktigt. Men så äntligen var vi på samma ställe. Regissören och visionären Stina Oscarson gick igenom upplägget, våra Q:s för när vi skulle gå in och ut etc. Hon är en av personerna jag beundrar allra mest och det var häftigt att se henne leda en så stor uppsättning med så färska Dramaten-aktörer. Hon praktiserar verkligen tilltro och det smittade av sig på oss alla.Agneta Stark och Gudrun Schyman lyssnar in instruktioner.Jag äter banan i finaste miljön hittills. Agneta Stark i sminket. Och så här snofsig blev jag. Maria Wetterstrand tackade särskilt sminköserna på morgon-TV i sitt tacktal på kongressen när hon avgick och sa att vi också borde göra det då dem ser till att vi slipper se mycket vi inte vill se… Jag skickar mina till Dramatensminket för trots kväll satt det fint efter senaste dygnets sista minuten-förberedelser.

Kamp mot klockan – i jakten ner mot under tre minuter i trapphuset. Föreställningens första akt är redan igång…

Och så var det min tur! Jag spelade en profet som avkrävdes svar om lyckan. Dem andra höll också riktigt, riktigt fina anföranden.Applådtack!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

