Resfebern är total!

Resfebern är total! På tisdag natt åker vi, först till Kairo för egyptiska valen och sedan vidare till FN:s klimatförhandlingar i Durban. Jag tycker att jag rest en hel del i mina inte alltför många dagar men resfebern den blir bara värre och värre! Blödigare blir jag också! Jag åker hem till familjen helgen innan och blir gråtig redan på morgonen innan jag skall åka därifrån. Jag läste någonstans att mod inte är att inte vara rädd utan att göra det ändå. Det satt väldigt fint för en sådan som mig! Åkte i alla fall direkt till middag med fina vännerna när jag kom tillbaka till Stockholm och det gjorde att det också kändes bättre. När jag kom hem utbrast dock paniken. Mitt lilla gula vaccinationskort är borta. Jag hittar 2059 andra små lappar i lägenheten men inte det! Det jag däremot vet är att om jag inte har det kommer jag inte in i Sydafrika. Nu väntar några timmars intensivt letande till och annars är det jag som står och knackar på vaccinationscentralens port imorgon bitti klockan 8. Klockan 14 skall vi i alla fall ha möte med alla i Miljöpartiet som jobbar inför COP17 för ett sista möte. Det skall bli väldans tillfredsställande. Vi blir fem personer från Grön Ungdom och självaste Åsa Romson som åker dit. Skall bli väldigt fint att ha en sådan stor och bra delegation på plats. Det hade varit ännu bättre om ännu fler ungdomsförbund och partier tog klimatförhandlingarna på rejält allvar men att de inte gör det gör att vi får mediautrymmet. Det har sina nackdelar och sina fördelar. Nej, nu måste jag leta vidare! Nattinatti!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar